Proč jsme NORMÁLNÍ personálka
Před časem se pod jedním z mých příspěvků na LinkedIn (týkal se vnímání našeho přístupu ze strany kandidáta) objevil komentář, který mě zaujal. Bylo v něm poukázáno na to, proč se chlubíme tím, co by mělo být základem naší profese. S tím nelze než souhlasit.
Proto jsem se rozhodl sepsat (snad) krátký seznam bodů, proč nás považuji za normální personální agenturu:
- při nabírání pozice od klienta se NORMÁLNĚ doptáváme na okolnosti, souvislosti, tým, manažera, atd. - zkrátka vše, co může být pro rozhodování kandidáta důležité
- když má klient jiné představy, než je realita dnešního trhu, NORMÁLNĚ mu to řekneme
- při úvodním telefonátu s kandidátem většinou NORMÁLNĚ sdílíme informace, o jakou pozici a firmu jde
- při pohovoru s kandidátem se NORMÁLNĚ zeptáme, když něčemu nerozumíme (je skvělé vědět, o čem druhý člověk mluví)
- dokážeme se s kandidáty bavit i o NORMÁLNÍCH věcech, jako je rodina, kam jeli na dovolenou nebo která indická restaurace je v Plzni nejlepší
- když v průběhu pohovoru zjistíme, že daná pozice není pro kandidáta tím nejlepším krokem, NORMÁLNĚ mu sdělíme důvody a probereme, zda tomu tak opravdu je (často pak počkáme na vhodnější příležitost)
- když kandidát u našeho klienta z nějakého důvodu neuspěje, dáváme mu NORMÁLNĚ zpětnou vazbu - nejčastěji doplněnou konkrétními důvody, aby byla pro kandidáta přínosem
- často jsme NORMÁLNĚ oblečeni - v obleku nás potkáte jen zřídka
Těch normálních věcí, které nás charakterizují, bude určitě ještě více. Nerad bych to zde však více rozepisoval, protože pak by si klienti i kandidáti mohli myslet, že jsme nenormální personálka.
Přeji Vám normální krásný den, Ondřej

Autor: Ondřej Hajský
Ondřeje nejvíce nadchne to, když se vzájemně potkají představy kandidáta i zaměstnavatele. Na recruitmentu ho baví, že se může dostat u firem "pod pokličku". Pozná pak, komu dané prostředí nejvíce sedne. A mít možnost vidět, jak se některé produkty na Plzeňsku vyvíjí a vyrábějí? Co všechno za tím stojí? Prostě pecka!